Regulamin
II Sympozjum Naukowego Studentów Biomedycyny
Biomedycyna - nauka na miarę XXI wieku
Lublin, 21 Maj 2022
Postanowienia ogólne
- II Sympozjum Naukowe Studentów Biomedycyny, dalej określane jako „Sympozjum”, odbędzie się 21 maja 2022 r. w auli Collegium Maius Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, przy ul. Jaczewskiego 4 w Lublinie.
- Organizatorem wydarzenia jest Interdyscyplinarne Koło Biomedycyny przy Katedrze Nauk Biomedycznych oraz Katedrze i Zakładzie Biochemii i Biologii Molekularnej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.
Warunki uczestnictwa
- W celu wzięcia udziału w II Sympozjum Naukowym Biomedycyny "Biomedycyna - nauka na miarę XXI wieku" należy dokonać rejestracji za pomocą dostępnego na stronie formularza zgłoszeniowego i dokonać należnej wpłaty w odpowiednim terminie.
- Uczestnikami Sympozjum mogą być studenci, doktoranci i pracownicy naukowi, którzy są związani z naukami medycznymi lub pokrewnymi.
- Dostępne są dwie formy uczestnictwa w wydarzeniu
- udział czynny - osoba spełniająca warunki uczestnictwa z punktu 1 i 2, która wygłosi swoją pracę w formie wystąpienia ustnego lub sesji plakatowej;
- udział bierny - osoba spełniająca warunki uczestnictwa z punktu 1 i 2, która nie jest autorem żadnej z prezentowanych prac lub jest autorem pracy, ale jej nie prezentuje.
- Koszty udziału w Sympozjum
- Opłata za uczestnictwo wynosi 70 PLN, zarówno dla uczestników czynnych, jak i biernych;
- Organizatorzy nie ponoszą kosztów związanych z zakwaterowaniem lub ewentualnym transportem na miejsce Sympozjum
- W czasie trwania wydarzenia przewidzianych jest 14 wystąpień ustnych, w tym:
- 1 wykład plenarny - darmowy i otwarty dla wszytskich
- 1 wystąpienie Keynote Speaker
- 3 wystąpienia gości
- 9 wystąpień studentów
- Po terminie nadsyłania abstraktów zostaną one ocenione przez Komitet Naukowy, który składa się z doświadczonych doktorantów i profesorów. Na podstawie jakości abstraktu i przedstawionych w nim badań praca zostanie sklasyfikowana jako wystąpienie ustne, plakat lub odrzucona.
- W przypadku odrzucenia nadesłanego abstraktu Uczestnik ma prawo do uzyskania uzasadnienia decyzji oraz do wzięcia udziału w Sympozjum jako Uczestnik bierny. W niektórych przypadkach autor odrzuconego abstraktu dotyczącego wystąpienia ustnego może przedstawić swoją pracę w formie plakatu.
- Uczestnicy zostaną poinformowani o wynikach pracy Komitetu Naukowego drogą mailową do 14 dni od zamknięcia rejestracji.
- Opłata rejestracyjna za uczestnictwo czynne zostanie przyjęta dopiero po zaakceptowaniu pracy przez Komitet Naukowy i Organizacyjny.
- Sposób dokonania wpłaty oraz terminy jej realizacji zostaną podane mailowo wraz z decyzją Komitetu Naukowego o zaakceptowaniu abstraktu pracy.
- W przypadku braku odpowiedzi na nadesłaną pracę po 14 maja 2022 r. Uczestnik powinien skontaktować się z Komitetem Organizacyjnym lub Naukowym.
Zasady Sympozjum
- Termin rejestracji i nadsyłania abstraktów upływa 29 kwietnia 2022 r.
- Organizatorzy wydarzenia mają prawo do dokonywania zmian w regulaminia oraz w programie Sympozjum.
- Uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność za swoje zachowanie w trakcie Sympozjum i prezentowaną pracę.
Warunki prezentowania i nadsyłania prac
- Abstrakty prac będą przyjmowane do dnia 29 kwietnia 2022 r.
- Uczestnikiem jest osoba, która:
- przesłała formularz zgłoszeniowy;
- otrzymała potwierdzenie rejestracji;
- uiściła opłatę konferencyjną w momencie rejestracji.
- przesłała potwierdzenie przelewu na mail: kolo.biomedycyny@gmail.com
- Językiem prezentacji, plakatów i abstraktów jest język angielski.
- Prezentacje, plakaty oraz abstrakty muszą dotyczyć tematyki medycznej związanej z człowiekiem.
- Maksymalna ilość autorów pracy to 10 osób.
- Maksymalna ilość osób prezentujących pracę podczas Sympozjum to:
- trzy osoby prezentujące plakat;
- jedna osoba prezentująca ustnie.
- Prace przedstawiane jako przemówienie ustne muszą być oparte na pracy oryginalnej. Plakaty mogą dotyczyć pracy oryginalnej, poglądowej lub opisu przypadku.
- Abstrakt powinien zawierać maksymalnie 350 słów i powinien zostać opracowany według wzorów abstraktów.
- Wystąpienie połączone z prezentacją multimedialną powinno trwać maksymalnie 10 min + 3 min na dyskusję po każdym wystąpieniu.
- Uczestnicy przygotowujący wystąpienia ustne zobowiązani są przesłać prezentację na adres mailowy Sympozjum (kolo.biomedycyny@gmail.com) najpóźniej 18 maja 2022 r.
- Prezentacja powinna być zapisana w formacie kompatybilnym z programem MS PowerPoint (.ppt, .pptx) lub Adobe Acrobat Reader DC (.pdf). Wzór tytułowania: Imię_nazwisko_Tytuł pracy.
- Uczestnicy biorący udział w sesji plakatowej zobowiązani są dostarczyć plakaty Organizatorom Sympozjum w dniu wydarzenia (przy stanowisku rejestracyjnym).
- Plakat powinien mieć format A1 (wymiary 594 mm x 841 mm) i mieć orientację pionową.
- Każde wystąpienie i plakat będą oceniane przez Komitet Naukowy, a najlepsze prace zostaną nagrodzone.
- W przypadku uczestnictwa czynnego jednocześnie w sesji plakatowej i wystąpieniu ustnym Uczestnik może być nagrodzony tylko w jednej z kategorii.
- Uczestnictwo czynne w Sympozjum będzie poświadczone Certyfikatem wydanym przez Komitet Organizacyjny.
Rezygnacja z udziału w Sympozjum
- W przypadku, gdy Uczestnik rezygnuje z udziału w Sympozjum, jest on zobowiązany poinformować o tym organizatorów co najmniej 2 tygodnie przed wydarzeniem.
- Opłata rejestracyjna nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z uczestnictwa.
Zasady dotyczące bezpieczeństwa wobec COVID-19
- Wszyscy członkowie muszą przestrzegać zasad i wytycznych dotyczących ograniczaniu rozprzestrzeniania się choroby COVID-19 w oparciu o najnowsze wytyczne wydane przez Ministerstwo Zdrowia.
- Wszyscy uczestnicy muszą podporządkować się najnowszy zasadom sanitarnym zarządzonym przez władze Collegium Maius.
- W zależności od zaleceń GIS, uczestnik może być proszony o okazanie zaświadczenia o odbyciu pełnego cyklu szczepień przeciwko COVID-19 lub ważnego negatywnego wyniku testu na COVID-19 wykonanego 24-48h przed wydarzeniem.
- W przypadku złamania przez uczestnika wyżej wymienionych zasad, organizatorzy Sympozjum zastrzegają prawo do usunięcia tego uczestnika z terenu Sympozjum. Jednocześnie, w tej sytuacji uczestnik ten nie otrzyma zwrotu opłaty konferencyjnej.
Postanowienia końcowe
- Przesłanie formularza zgłoszeniowego jest równoznaczne z zaakceptowaniem powyższego Regulaminu wraz z Zasadami bezpieczeństwa wobec COVID-19.
- Organizatorzy Sympozjum nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy Uczestników, kóre pogą zostać zgubione, skradzione lub zniszczone podczas wydarzenia.
- Zgłaszając się do udziału w Sympozjum Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Organizatora jedynie na potrzeby Konferencji, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)
- Biorąc udział w Sympozjum Uczestnik wyraża zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku na podstawie art. 81 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawach autorskich i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz.83 z późn. Zm.)