Regulamin

II Sympozjum Naukowego Studentów Biomedycyny

Biomedycyna -  nauka na miarę XXI wieku

Lublin, 21 Maj 2022

 

Postanowienia ogólne

  1. II Sympozjum Naukowe Studentów Biomedycyny, dalej określane jako „Sympozjum”, odbędzie się 21 maja 2022 r. w auli Collegium Maius Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, przy ul. Jaczewskiego 4 w Lublinie.
  2. Organizatorem wydarzenia jest Interdyscyplinarne Koło Biomedycyny przy Katedrze Nauk Biomedycznych oraz Katedrze i Zakładzie Biochemii i Biologii Molekularnej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.

 

Warunki uczestnictwa

  1. W celu wzięcia udziału w II Sympozjum Naukowym Biomedycyny "Biomedycyna - nauka na miarę XXI wieku" należy dokonać rejestracji za pomocą dostępnego na stronie formularza zgłoszeniowego i dokonać należnej wpłaty w odpowiednim terminie.
  2. Uczestnikami Sympozjum mogą być studenci, doktoranci i pracownicy naukowi, którzy są związani z naukami medycznymi lub pokrewnymi.
  3. Dostępne są dwie formy uczestnictwa w wydarzeniu
    1. udział czynny - osoba spełniająca warunki uczestnictwa z punktu 1 i 2, która wygłosi swoją pracę w formie wystąpienia ustnego lub sesji plakatowej;
    2. udział bierny - osoba spełniająca warunki uczestnictwa z punktu 1 i 2, która nie jest autorem żadnej z prezentowanych prac lub jest autorem pracy, ale jej nie prezentuje.
  4. Koszty udziału w Sympozjum
    1. Opłata za uczestnictwo wynosi 70 PLN, zarówno dla uczestników czynnych, jak i biernych;
    2. Organizatorzy nie ponoszą kosztów związanych z zakwaterowaniem lub ewentualnym transportem na miejsce Sympozjum
  5. W czasie trwania wydarzenia przewidzianych jest 14 wystąpień ustnych, w tym:
    1. 1 wykład plenarny - darmowy i otwarty dla wszytskich
    2. 1 wystąpienie Keynote Speaker
    3. 3 wystąpienia gości
    4. 9 wystąpień studentów
  6. Po terminie nadsyłania abstraktów zostaną one ocenione przez Komitet Naukowy, który składa się z doświadczonych doktorantów i profesorów. Na podstawie jakości abstraktu i przedstawionych w nim badań praca zostanie sklasyfikowana jako wystąpienie ustne, plakat lub odrzucona.
  7. W przypadku odrzucenia nadesłanego abstraktu Uczestnik ma prawo do uzyskania uzasadnienia decyzji oraz do wzięcia udziału w Sympozjum jako Uczestnik bierny. W niektórych przypadkach autor odrzuconego abstraktu dotyczącego wystąpienia ustnego może przedstawić swoją pracę w formie plakatu.
  8. Uczestnicy zostaną poinformowani o wynikach pracy Komitetu Naukowego drogą mailową do 14 dni od zamknięcia rejestracji.
  9. Opłata rejestracyjna za uczestnictwo czynne zostanie przyjęta dopiero po zaakceptowaniu pracy przez Komitet Naukowy i Organizacyjny.
  10. Sposób dokonania wpłaty oraz terminy jej realizacji zostaną podane mailowo wraz z decyzją Komitetu Naukowego o zaakceptowaniu abstraktu pracy.
  11. W przypadku braku odpowiedzi na nadesłaną pracę po 14 maja 2022 r. Uczestnik powinien skontaktować się z Komitetem Organizacyjnym lub Naukowym.

 

Zasady Sympozjum

  1. Termin rejestracji i nadsyłania abstraktów upływa 29 kwietnia 2022 r.
  2. Organizatorzy wydarzenia mają prawo do dokonywania zmian w regulaminia oraz w programie Sympozjum.
  3. Uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność za swoje zachowanie w trakcie Sympozjum i prezentowaną pracę.

 

Warunki prezentowania i nadsyłania prac

  1. Abstrakty prac będą przyjmowane do dnia 29 kwietnia 2022 r.
  2. Uczestnikiem jest osoba, która:
    1. przesłała formularz zgłoszeniowy;
    2. otrzymała potwierdzenie rejestracji;
    3. uiściła opłatę konferencyjną w momencie rejestracji. 
    4. przesłała potwierdzenie przelewu na mail: kolo.biomedycyny@gmail.com
  3. Językiem prezentacji, plakatów i abstraktów jest język angielski.
  4. Prezentacje, plakaty oraz abstrakty muszą dotyczyć tematyki medycznej związanej z człowiekiem. 
  5. Maksymalna ilość autorów pracy to 10 osób.
  6. Maksymalna ilość osób prezentujących pracę podczas Sympozjum to:
    1. trzy osoby prezentujące plakat;
    2. jedna osoba prezentująca ustnie.
  7. Prace przedstawiane jako przemówienie ustne muszą być oparte na pracy oryginalnej. Plakaty mogą dotyczyć pracy oryginalnej, poglądowej lub opisu przypadku.
  8. Abstrakt powinien zawierać maksymalnie 350 słów i powinien zostać opracowany według wzorów abstraktów.
  9. Wystąpienie połączone z prezentacją multimedialną powinno trwać maksymalnie 10 min + 3 min na dyskusję po każdym wystąpieniu.
  10. Uczestnicy przygotowujący wystąpienia ustne zobowiązani są przesłać prezentację na adres mailowy Sympozjum (kolo.biomedycyny@gmail.com) najpóźniej 18 maja 2022 r.
  11. Prezentacja powinna być zapisana w formacie kompatybilnym z programem MS PowerPoint (.ppt, .pptx) lub Adobe Acrobat Reader DC (.pdf). Wzór tytułowania: Imię_nazwisko_Tytuł pracy.
  12. Uczestnicy biorący udział w sesji plakatowej zobowiązani są dostarczyć plakaty Organizatorom Sympozjum w dniu wydarzenia (przy stanowisku rejestracyjnym).
  13. Plakat powinien mieć format A1 (wymiary 594 mm x 841 mm) i mieć orientację pionową.
  14. Każde wystąpienie i plakat będą oceniane przez Komitet Naukowy, a najlepsze prace zostaną nagrodzone.
  15. W przypadku uczestnictwa czynnego jednocześnie w sesji plakatowej i wystąpieniu ustnym Uczestnik może być nagrodzony tylko w jednej z kategorii.
  16. Uczestnictwo czynne w Sympozjum będzie poświadczone Certyfikatem wydanym przez Komitet Organizacyjny. 

 

Rezygnacja z udziału w Sympozjum

  1. W przypadku, gdy Uczestnik rezygnuje z udziału w Sympozjum, jest on zobowiązany poinformować o tym organizatorów co najmniej 2 tygodnie przed wydarzeniem.
  2. Opłata rejestracyjna nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z uczestnictwa.

 

Zasady dotyczące bezpieczeństwa wobec COVID-19 

  1. Wszyscy członkowie muszą przestrzegać zasad i wytycznych dotyczących ograniczaniu rozprzestrzeniania się choroby COVID-19 w oparciu o najnowsze wytyczne wydane przez Ministerstwo Zdrowia. 
  2. Wszyscy uczestnicy muszą podporządkować się najnowszy zasadom sanitarnym zarządzonym przez władze Collegium Maius. 
  3. W zależności od zaleceń GIS, uczestnik może być proszony o okazanie zaświadczenia o odbyciu pełnego cyklu szczepień przeciwko COVID-19 lub ważnego negatywnego wyniku testu na COVID-19 wykonanego 24-48h przed wydarzeniem.
  4. W przypadku złamania przez uczestnika wyżej wymienionych zasad, organizatorzy Sympozjum zastrzegają prawo do usunięcia tego uczestnika z terenu Sympozjum. Jednocześnie, w tej sytuacji uczestnik ten nie otrzyma zwrotu opłaty konferencyjnej. 

 

Postanowienia końcowe

  1. Przesłanie formularza zgłoszeniowego jest równoznaczne z zaakceptowaniem powyższego Regulaminu wraz z Zasadami bezpieczeństwa wobec COVID-19. 
  2. Organizatorzy Sympozjum nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy Uczestników, kóre pogą zostać zgubione, skradzione lub zniszczone podczas wydarzenia.
  3. Zgłaszając się do udziału w Sympozjum Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Organizatora jedynie na potrzeby Konferencji, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)
  4. Biorąc udział w Sympozjum Uczestnik wyraża zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku na podstawie art. 81 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawach autorskich i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz.83 z późn. Zm.)